Smart Baj Animals health alongside humans
Search

دلیل ناخن کشیدن گربه ها چیست؟ چگونه از ناخن کشیدن جلوگیری کنیم؟

hamid razm by hamid razm

دلیل ناخن کشیدن گربه ها چیست؟ چگونه از ناخن کشیدن جلوگیری کنیم؟

دلیل ناخن کشیدن گربه ها چیست؟

چگونه از ناخن کشیدن جلوگیری کنیم؟

ما در این مقاله در مظر داریم که به شما در زمینه ی مراقبت از حیوان مناسب خانگی کمک کنیم.

 

خراشییدن و ناخن کشیدن گربه ها بر روی وسایل خانه یک از عوامل تیره شدن رابطه بین سرپرست و گربه می باشد.حدود یک چهارم صاحبین گربه ها از بابت این موضوع ناراحت هستند.

                                      

 

 

سه دلیل عمده که چرا گربه ها مبلمان و فرش خانه را ناخن می کشیدن و خراش می اندازند:

اگر میخواهیم جلوی گربه مان را بگیریم که روی وسایل خانه ناخن نکشد اولین قدم شناخت دلایل این رفتار بیولوژیک در گرب ها می باشد.

1: ارتباط برقرار کردن:

اولین و به ظاهر اصلی ترین دلیل این رفتار در گربه ها ایجاد ارتباط با سایر گربه ها و تعیین قلمرو می باشد. گربه ها در بین انگشتان پاهای خود غددی دارند که فرومون ترشح می کنند و علامتی و پیامی برای سایر گربه می باشد. از آن جایی که گربه ها موجودات اجتماعی ای نیستند با ایستفاده از فرومون بدون رویارویی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و اخطار می دهند که از قلمرو همدیگر بیرون بمانند. حالا ترکیب این رو عمل خراشیدن و فرومون توسط گربه شما باعث آسیب رساندن به وسایل شما می شود ولی گربه شما این را به صورت غریزی انمجام می دهد و نمی داند باعث ناراحتی شما می شود.

2:مراقب از پنجه ها:

گربه برای مراقب و تیز نگه داشتن پنجه ها آنها را بر روی وسایل می شکند. این کار باعث می شود که پنجه از آَسیب و درد کشیدن حیوان جلوگیری کند و حیوان در هنگام دفاع کردن و فرار سرعت عمل دارد.

3: کسل شدن:

خراشیدن و خراب کردن اسباب و وسایل بخاطر تنیه شما نیست بیشتر گربه شما بخاطر کسل شدن و استرس این عمل را انجام می دهد. رابطه ی بین استرس و کسل شدن شدن پیچیده است و و بین کسل شدن و افزایش استرس ارتباط است.

 

اسمارت بج با ایجاد محیطی جدید و استفاده از روش ها و تکنولوژی های روز دنیا در نظر دارد که به شما در انتخاب حیوان خانگی مناسب کمک کند.برای یافتن حیوان مناسب خانگی کافی است بر روی اینجا کلیک کنید.

                                         

 

چرا گربه شما ناگهان شروع بع خراشیدن و ناخن کشیدن می کند؟

اگر گربه شما در گذشته رفتار خراشیدن و ناخن کشیدن روی مبلمان و فرش خانه را نداشته و ناگهان این رفتار هارا بروز داده یک احتمال این است که گربه شما نیاز بیشتری به برقراری ارتباط با قلمرو خود احساس کنداین معمولاً زمانی اتفاق می افتد که گربه جدیدی به محله می رسد، که ممکن است گربه شما را تحت فشار قرار دهداین اتفاق با رفتار های نامناسب دستشویی کردن همراه می شود. دلیل دیگر این است که ممکن است به صورت ناخواسته محل خراشیدن قبلی گربه تان را حذف کرده و گربه مجبور میشود برای انجام این کار محل جدیدی را انتختب کند. مبلمان جدید هم میتواند یکی دیگر از علل باشد حالا  چه مبلمان جدید را علامت گذاری می کنند یا شاید دوست دارند بافت مبل را خراشیده کنند که در هر صورت این رفتار ها از علل عمده کشیدن ناخن ها یا اهدا کردن گربه ها توسط سرپرستانشان می باشد

چگونه از خراشیدن مبلمان خود توسط گربه ها جلوگیری کنیم؟

مطمئنا متوقف کردن گربه از خراشیدن و ناخن کشیدن روی مبلمان و فرش ها برای کسانی که گربه دارند یک قدم بزرگ می باشد. ابتدا درک کنید که این یک رفتار کاملا طبیعی برای گربه شما استاین بدان معناست که توقف کامل آن بسیار دشوار است و اگر سعی کنید در  مسیر آن تغییر ایجاد کنید، موفقیت بسیار بیشتری خواهید داشت. نکته بعدی که باید درک کنید این است که خراشیدن ممکن است ناشی از استرس و اضطراب باشداین بدان معناست که تنبیه یا نادیده گرفتن آنها بیهوده است زیرا ممکن است اوضاع را بدتر کنید.

1: محلی که گربه تان خراش می اندازد را پیدا کنید:  نزدیک محل خواب مورد علاقش است یا نزدیک پنجره ای رو به حیاط؟ بر روی سطحی عمودی یا افقی؟

2: به وضعیت محل پس از خراش نگاه کن: به ازای هر گربه باید یک scratching posts و یک عدد هک زاپاس داشته باشید. حدود دوسوم گربه ها scratching posts کافی در دسترس ندارند و یک سوم هم اصلا به scratching posts دسترسی ندارند. گربه های مسن تر بیشتر به سطوح افقی و گربه های جوان تر به سطوح عمودی علاقه ارند. اندازه scratching posts بسیار مهم است به نحوی که گربه کاملا کشیده شود و به نحوی محکم باشد که واژگون نشود.

                                                

3: محل قرار گیری scratching posts نزدیک محلی باشد که گربه عادت به خراشیدن دارد: اگر رگبه شما محل مورد علاقه ای برای خراشیدن دارد که قلمرو خود را مشخص کند شما هم سعی کنید scratching posts نزدیک همانجا قرار دهید و بعد به آرامی جابجا کنید. گربه ها بیشتر بعد از بیدار شدن اینکارو می کنند پس نزدیک محل خوتب گربه قرار بدهید و اگر یک scratching posts اضافی هم دارید آن را در قسمت های مختلف خانه قرار دهید تا ببنید توجه گربه را جلب می کند یا نه

4: مبلمان یا فرش کمتر جلب توجه کند: با پوشاندن محل های خراش قبلی روی مبل یا فرش بوسیله پارچه توجه گربه به این قسمت ها کمتر می شود و می توان عادت خراشیدن را آرام تغییر داد. در صورتی که قصد استفاده از نوار چسب دوطرفه را دارید حتما با یک رفتارشناس مشورت کنید که گاهی نتیجه معکوس می دهد.

5: مدت زمان بازی گربه تان را افزایش دهید: با افزایش تعداد اسباب بازی ها و زمان بازی و یا استفاده از اسباب بازی پازل غذایی روحیه شکار گربه تان را تحریک و اجازه دهید رفتار های طبیعی را بروز و از مغز خود استفاده کنند. این موضوع می تواند گربه شما را از نظر ذهنی خسته کند و زمان کمتری را صرف نگرانی برای قلمرو کند.

6: کاهش اضطراب: در صورتی که گربه جدیدی به محل یا نزدیکی محل زندگی اضافه شده یا در خانه تغییری ایجاد شده باید راه های دیگری را برای جلوگیری از اضطراب و خراشیدن مخرب امتحان کنید. سعی کنید مکان های زیادی برای مخفی شدن  فراهم کنید تا به آنها کمک کند در قلمرو خود احساس اعتماد کنند

 

                                                

 

چگونه یک گربه را مجبور به استفاده از Scratching Post خود کنیم؟

اگر Scratching Post کافی در مکان های مناسب به اندازه کافی دارید باید گربه تان را برای استفاده از آنها تشویق کنید. با استفاده ازatnip Cو یا فرومون صنعتی مشابه فرومون ترشح شده از بین انگشتان که به صورت مایع در بازار موجود است می توان گربه را به استفاده از Scratching Post تشویق کرد. همچنین بوسیله آموزش و یا استفاده از روش تشویق کردن پس از استفاده گربه از Scratching Post گربه را مجبور به استفاده از Scratching Post

 کرد.

 

 

 


Insert Comment


simple search

Please Login into Site

Home


Comments List


Loading...