Smart Baj Animals health alongside humans
Search

تولید مثل و فحلی در گربه ها

hamid razm by hamid razm

تولید مثل و فحلی در گربه ها

گربه های نر و ماده در فحلی و هر آنچه باید بدانیم

اصطلاح "فحل" به معنای زمانی است که یک گربه آماده جفت گیری است، که می تواند یک فکر دلهره آور برای هر صاحب حیوان خانگی باشداگر نمی‌دانید وقتی گربه‌تان فحل است چه کاری انجام دهید، با تیم دامپزشکی اسمارت بج در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.  با اسمارت بج  شما می توانید بهترین حیوان خانگی مناسب خود را پیدا کرده ، فقط کافی است بر روی اینجا کلیک کنید.

تیم دامپزشکی اسمارت بج، عقیم کردن بچه گربه خود را در سن چهار تا پنج ماهگی برای جلوگیری از بارداری ناخواسته توصیه می کند ( عقیم کردن بعد از این سن نیز توصیه می شود)اگر گربه شما در این سن بدون عقیم شدن اجازه خارج شدن از خانه را داشته باشد، احتمال جفت گیری او وجود دارد و بچه گربه هایی در راه هستندوقتی صحبت از گربه ها در فحلی می شود، شما در این مقاله می توانید همه چیز را بدانید.

گربه ها چند وقت یکبار در فحل هستند و در چه سنی

گربه های ماده به بلوغ جنسی می رسند و از حدود 4 ماهگی می توانند تولید مثل کنندسپس هر سال در حدود ابان تا اسفند وارد فحلی می شوندگربه‌های ماده دوره‌های کوتاه‌مدت زیادی با فاصله تقریباً ۲ تا ۳ هفته دارندآنها تا زمانی که جفت نشوند تخمک گذاری نمی کنند، بنابراین این دوره از چرخه فحلی   می تواند طولانی باشدملکه‌های مسن‌تر (گربه‌های ماده) هنوز هم می‌توانند چرخه داشته باشند، البته کمتر، تا زمانی که عقیم شوندروزهای طولانی‌تر می‌تواند فعالیت تولیدمثلی را آغاز کند و منجر به تولد بسیاری از بچه گربه‌ها در ماه‌های فروردین، اوردیبهشت می شود.

فصل فحلی بحرانی گربه نر معمولا مهر تا فروردین استبا این حال، یک گربه نر که به بلوغ کامل رسیده است (معمولاً 6 تا 12 ماه) می تواند هر زمان که گربه ماده اجازه دهد با آن جفت گیری کند.

چگونه بفهمیم گربه شما در فحلی است - علائم و رفتار:

  • صدای گربه در فحلی با میو معمولی متفاوت استاین صدا داد شدید یا زوزه کشیدن است که انگار درد داردگربه های نر و ماده با هم صدا می کنند و این می تواند بسیار عجیب به نظر برسد.
  • ماده ها عشوه گر و فوق العاده محبت آمیز هستند. ان ها خود را قوس داده به پشت، مالیده و روی زمین میغلتد.
  • گربه های نر در فحلی نیز بیشتر به دنبال جلب توجه هستند، اما می توانند زورگو و خواستار باشند.
  • قسمت عقبی برجسته، دم را از این طرف به سمت دیگر حرکت می دهد.
  • علاقه مند به بیرون از خانه بودن در جستجوی جفتگربه ها در فحلی  بیشتر پرسه می زنند.
  • گربه‌های نر در فحلی فعالیت خود را در پخش ادرار افزایش می‌دهند و بیشتر دعوا می‌کنند.
  • خونریزی گربه های ماده در فحلی غیر معمول است.

نحوه نگهداری از گربه ماده در فحلی

ملکه شما در طول فصل خود احساس بدی می کنداو می تواند به خصوص احساس سردرگمی کند اگر اولین مورد او باشدشما می توانید با تلاش برای خوشحال نگه داشتن و حواس پرتی او کمک کنیداو را با بازی‌ها، اسباب‌بازی‌های پر از خوراکی‌ها و فعالیت‌هایی در خانه سرگرم کنید.

اگر به دنبال حیوان مناسب خانگی منطبق با شرایط زندگی خود هستید ،اسمارت بج با بهره گیری از علوم روز دنیا و دانش تیم مجرب دامپزشکی خود از طریق هوش مصنوعی این امکان را فراهم کرده است که شما بتوانید حیوان مناسب خانگی خود را پیدا کنید ، تنها کافی است بر روی اینجا کلیک کنید.

مزایای عقیم سازی

عقیم کردن گربه فواید زیادی داردبرای گربه های ماده، تخمدان ها و رحم آنها برداشته می شوداین از پیومترا - یک عفونت جدی رحمی - جلوگیری می کندهمچنین عقیم‌سازی خطر تومورهای پستانی را کاهش می‌دهد و شیوع بیماری‌های عفونی را از مادر به بچه گربه‌ها کاهش می‌دهددر مردان، اخته از سرطان بیضه جلوگیری می کند و خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.

عقیم سازی همچنین برای کنترل جمعیت امری مهم است که از بچه گربه های ناخواسته جلوگیری می کندبعلاوه، گربه‌های نر را از درگیری، پاشیدن ادرار و صدا کردن مبرا می کند که می‌تواند چیز خوبی باشد.

 


Insert Comment


simple search

Please Login into Site

Home


Comments List


Loading...