Smart Baj Animals health alongside humans
Search

دلیل پارس کردن سگ ها چه می تواند باشد و باید در برابر پارس سگ چکار کرد؟

Mostafa Ostovari by Mostafa Ostovari

دلیل پارس کردن سگ ها چه می تواند باشد و باید در برابر پارس سگ چکار کرد؟

 دلیل پارس کردن سگ ها چه می تواند باشد و باید در برابر پارس سگ چکار کرد؟

سگ نژاد مختلط کوچک که روی فرش پارس می کندمصطفی استواری

مقدار مشخصی پارس کردن فقط بخشی از طبیعت سگ بودن استاما درک اینکه چرا سگ ها پارس می کنند می تواند به صاحبان حیوانات خانگی کمک کند تا این رفتار را تحت کنترل داشته باشند.

ما در این نوشته در نظر داریم که به شما در کنترل حیوان خانگی مناسب کمک کنیم.

انتظار پارس نکردن از سگ به نوعی شبیه این است که کودکی گریه نکنددرست همانطور که نوزادان برای بیان احساسات خود گریه می کنند، سگ ها برای برقراری ارتباط پارس می کنندالبته تفاوت این است که بر خلاف نوزادان، سگ ها هرگز صحبت کردن را یاد نمی گیرنداین باعث می‌شود که صاحبان سگ برای یادگیری تلاش کنند و متعجب شوند که چرا سگ‌هایشان کوتاه نمی‌آید.

پارس کردن، مانند سایر صداهای سگ مانند ناله،آه و گاهی حتی زوزه کشیدن، بخشی طبیعی از رفتار سگ است. اینکه آیا سگ شما یک پارس کننده در مقابل مشکل است یا فقط گاهی اوقات طغیان می کند، باید به این سوال پاسخ داد که "چرا سگ ها پارس می کنند؟ پاسخ به این سوال به شما کمک می کند تا بفهمید سگ شما در تلاش است که چیزی را بیان کند ویا با چه چیزی ارتباط برقرار کند، شما چگونه باید پاسخ دهید، و بهترین روش برای جلوگیری از پارس کردن سگتان چیست.

رایج ترین دلایل پارس کردن سگ ها

به عنوان صاحب سگ، ممکن است قبلاً متوجه شده باشید که همه پارس های سگ شما یکسان نیستسگ ها در موقعیت های مختلف پارس می کنند، پارس های بازی، پارس های عصبانی و پارس های بی حوصله وجود داردبنابراین، چرا سگ ها پارس می کنند و چرا به نظر می رسد که برخی از سگ ها در همه مواقع و همه چیز پارس می کنند؟ بیایید نگاهی به برخی از رایج ترین دلایل بیندازیم.

1. سگ شما از دیدن شما خوشحال است

انسان ها با سلام دوستانه به دوستان و عزیزانشان سلام می کنند و پارس کردن شاد روشی است که سگ شما با شما، شخص دیگری که می شناسد، یا در مورد سگ های دوست خود، با هرکسی که ملاقات می کند، سلام می کنددامپزشک ،دکترمحمدعلی کاوسی هم بنیانگذاراسمارت بج که در زمینه ی معرفی حیوان مناسب خانگی به وسیله ی هوش مصنوعی فعالیت می کند، می‌گوید: «بسیاری از سگ‌ها هستند که وقتی صاحبانشان به خانه می‌رسند، نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند و به دلیل خوشحالی، به کرات پارس می‌کنند.» البته، این احتمال وجود دارد که دم سگ شما نیز در صورت وقوع این اتفاق با سرعت بالا وهیجان تکان بخورددر اینجا موارد دیگری وجود دارد که ممکن است دم سگ شما و همچنین معنای حالات صورت سگ شما سعی کند به شما بگوید.

2. سگ شما در حال محافظت است

اگر سگ شما تهدیدی را احساس کند، خواه این تهدید گربه همسایه باشد، خواه سگ دیگری که پارس می کند یا یک مزاحم، ممکن است به شدت پارس کنددکتر کاوسی توضیح می دهد: "سگ ها به عنوان زنگ خطر برای حیوانات دیگر پارس می کنند." آنها ممکن است به دیگران هشدار دهند که چیزی اشتباه است، یا ممکن است به حیوان دیگری - یا حتی یک نفر - بگویند که دور بماند، زیرا آنها کمی بیش از حد نزدیک شده اند. حتی مواقعی وجود دارد که حیوان خانگی شما ممکن است به شما در مورد یک مزاحم یا هر نوع خطر دیگری در خانه شما هشدار دهداحتمالاً می‌توانید تفاوت بین پارس کردن هوشیار و پارس بازی را تشخیص دهید. در حالت هوشیاراگر سگ شما بلند شده باشد، وضعیت بدنش صاف باشد یا به جلو خم شده باشد، آماده است از خانواده یا قلمرو خود دفاع کند.

3. سگ شما نیازی دارد (می خواهد بازی کند...یا غذا بخورد...یا پیاده روی کند)

برخی از سگ ها افسار، اسباب بازی یا حتی ظرف غذای خالی خود را برای شما می آورندبرخی دیگر یک سری پارس های بازیگوشی انجام می دهند تا سعی کنند برخی اقدامات را انجام دهند، خواه این باشد که شما توپ را پرتاب کنید، آنها را به پیاده روی ببرید یا عروسک سگ را تحویل دهیدوقتی برای پیاده روی بیرون می روید، سگ شما ممکن است وقتی با دوستان چهارپای خود روبرو می شود، با خوشحالی پارس کنداین روش او برای گفتن: «سلام، بچه هامن اینجا هستم!"  است .اگر تا به حال از خود پرسیده اید که سگ شما هنگام انجام این کار به چه فکر می کند، اکنون می دانید!

4. سگ شما بی حوصله یا تنها است

اگر سگ شما برای شروع بازی پارس می‌کند و شما پاسخی نمی‌دهید، ممکن است تا زمانی که به خواسته‌اش نرسد یا با ناامیدی تسلیم نشود، دست از کار نکشدیک سگ، به خصوص یک توله سگ جوان، که نمی تواند با انسان یا سگ های دیگر خود ارتباط برقرار کند، احتمالاً از سر کسالت یا تنهایی پارس می کند .  دکتر کاوسی می‌گوید: سگ‌ها حیوانات دسته‌جمعی هستند، یعنی می‌خواهند تا آنجا که ممکن است با شما - رهبر دسته - باشند.

5. سگ شما اضطراب جدایی دارد

اگر سگ شما برای مدت طولانی تنها بماند، کسالت و انزوای سگ شما می تواند به یک عقده پارس کردن جدی تبدیل شود و این یک نگرانی واقعی برای صاحبانی است که پس از کار از خانه در طول همه گیری همه گیر به دفتر باز می گردنداگر سگ شما با وسواس شروع به تعقیب دم خود می کند ، این نیز می تواند نشانه ای از اضطراب باشد.

چگونه جلوی پارس سگ را بگیریم

بازی با سگ

کنترل پارس سگ با مقدار مشخصی از پذیرش شروع می شودنکته کلیدی این است که به دلیل پارس کردن رسیدگی کنید و سعی کنید آن را حل کنید یا انرژی حیوان خانگی خود را به جای دیگری هدایت کنیددر اینجا چند راه سازنده برای کنترل آن وجود دارد.

1. به پارس سگ پاسخ ندهید

سگ شما احتمالاً برای جلب توجه پارس می کنداما اگر وقتی سگتان پارس می کند صدایتان را بلند کنید یا سر او فریاد بزنید، متأسفانه، او فقط صدای پارس کردن شما را می شنود دکتر کاوسی می‌گوید، این ممکن است در واقع او را تشویق کند که به پارس کردن ادامه دهد (چون توجه شما را جلب کرد، درست است؟)، یا به استرس او می‌افزاید، که می‌تواند او را به پارس کردن بیشتر سوق دهددکتر کاوسی موارد زیر را پیشنهاد می کند: زمانی که سگ شما شروع به پارس کرد پشت خود را برگردانید تا توجه شما را جلب کنددومی که پارس کردن را ترک کرد، او را تحسین کنید و از او لذت ببریداو عنوان می کند : این واقعاً چالش برانگیز استاما تسلیم شدن به خواسته های سگ شما رفتار او را تغییر نمی دهد.

2. از کلمه "آرام" برای آموزش سگ خود استفاده کنید

روش "آرام"، که در اصل به سگ شما اجازه می دهد تا زمانی که فرمان ساکت را نشنود پارس کند، برای صاحبان حیوانات خانگی که به طور مداوم از آن استفاده می کنند، کار می کنددکتر کاوسی توضیح می‌دهد: «به‌جای فریاد زدن این کلمه، آن را آرام و واضح بیان می‌کنید». «سپس، به آرامی پوزه سگ خود را می گیرید و تکرار می کنیدبه آنها بگویید بنشینند، و سپس یک خوراکی تهیه کنیداگر ساکت می‌شود، هر چند دقیقه یک بار دیگر هدیه بدهید و کمی محبت کنید.» 

در اینجا شما می توانید با استفاده از دانش علوم دامپزشکی به صورت علمی و تجربی با بهره گیری از هوش مصنوعی حیوان مناسب خود را پیدا کنید.

3. سگ خود را نسبت به محرک مشکل ساز حساسیت زدایی کنید

به هر دلیلی، سگ شما ممکن است توسط دید یا صدا یا یک شی خاص در خانه شما تحریک شود - خواه جاروبرقی باشد یا حیوان عروسکی کودکاگر اینطور است، دکتر کاوسی پیشنهاد می‌کند این مراحل را دنبال کنید تا به تدریج سگ خود را آموزش دهید که به شیء محرک پارس نکند:

·        وسیله را طوری جابجا کنید که به اندازه کافی دور باشد تا سگ شما بتواند آن را ببیند اما وادارش نکنید که پارس کند.

·        در حالی که خوراکی در دست دارید، آیتم محرک را کمی نزدیکتر کنیددر حالی که کالا در دسترس است، به سگ خود چند غذا بدهید.

·        سعی کنید کالا را از دید خارج کنید و از دادن غذا خودداری کنیدسپس، آن را دوباره در محدوده دید سگ خود قرار دهید و اگر ساکت ماند، چند غذای بیشتری به او بدهید.

·        ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا او شروع به اتصال جسم محرک با یک نتیجه مثبت (درمان می کند!) کند، بنابراین صبور باشید و به آن ادامه دهید.

·        استفاده از وسایل آرام بخش را در نظر بگیرید.

5. سگ خود را خسته کنید

یک توله سگ خسته یک توله سگ اهل پارس کردن نیستمطمئن شوید که سگ شما به اندازه کافی ورزش می کند ، خواه پیاده روی سریع باشد یا نیم ساعت بازی کردن در خانهممکن است برنامه‌ریزی این زمان برای روزهای پرمشغله‌تان چالش‌برانگیز باشد، اما به سگ‌تان ورزش و توجهی را که او نیاز دارد از جانب شما می‌دهد (و صادقانه بگوییم، احتمالاً می‌توانید از استراحت نیز استفاده کنید)برخی از نژادهای خاص به ورزش بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که حیوان مناسب خانگی خود را منطبق با شرایط زندگی خود را انتخاب کرده باشید.

6. سگ خود را سرگرم نگه دارید

پارس کردن بیش از حد فقط یکی از نشانه های  کسالت سگ استسایر نشانه‌های شامل پریدن، جویدن، حفاری و ایجاد تخریب عمومی استبنابراین توله سگ خود را درگیر و سرگرم نگه دارید، چه زمانی که بیرون از خانه هستید و چه زمانی که در خانه استراحت می کنید

انتخاب یک حیوان خانگی مناسب می تواند شما را در این امر یاری کند.اسمارت بج به دنبال این است که بتوانید به مناسب ترین حیوان خانگی نسبت به شرایط زندگی خود دست یابید.

برای ورود به اسمارت بج کافی است بر روی اینجا کلید کنید.

7. از یقه های ضربه ای خودداری کنید

این یقه ها از جریان الکتریکی استفاده می کنند که معمولاً توسط یک دستگاه کنترل از راه دور دستی کنترل می شوداز آنجایی که جریان می‌تواند دردناک باشد و یقه‌های شوک می‌توانند به راحتی مورد سوء استفاده قرار گیرند، آنها از جمله قلاده‌های ضد پارس و بازدارنده‌های رفتاری هستند که انجمن های مختلفی در سرتاسر دنیا به طور خاص علیه آن توصیه می‌کند.

 

هدف واقعی همیشه باید این باشد که دلیل پارس را پیدا کنید، در صورت امکان این محرک ها را از بین ببرید و سگ خود را با حوصله آموزش دهید تا کمتر پارس کند.

 

 


Insert Comment


simple search

Please Login into Site

Home


Comments List


Loading...