Smart Baj Animals health alongside humans
Search

داشتن حیوان خانگی چه سودی برای ما دارد؟

Dr mohammad ali kavousi by Dr mohammad ali kavousi

داشتن حیوان خانگی چه سودی برای ما دارد؟

داشتن حیوان خانگی می تواند در کاهش استرس و درمان افسردگی و بهبود سلامت قلب و افزایش توانایی های احساسی و اجتماعی کودکان کمک کند.

حدود 68% خانواده های آمریکایی حیوان خانگی دارند. حال سوال اینجاست چه کسی از داشتن حیوان خانگی سود میبرد و کدام حیوان خانگی برای شما مناسب است؟

بیش از 10 سال است که دو شرکت NIH و Mars برای پاسخ به این سوال ها و سوال هایی مثل این در حال سرمایه گذاری روی مطالعات و تحقیقات هستند. محققین در حال بررسی تاثیرات نگهداری حیوانات خانگی مختلف از ماهی و خوکچه هندی تا سگ و گربه بر روی سلامت جسم و روان هستند و این مطالعات، مطالعاتی جدید می باشند.

مطالعات نشان داده اند که ارتباط انسان-حیوان در کاهش سطح کورتیزول که هورمون استرس می باشد و کاهش فشار خون موثر می باشد. همچنین در کاهش احساس تنهایی و تغییر حالت روحی و افزایش حس اجتماعی بودن نیز موثرند. این مطالعات که توسط NIH/MARS پشتیبانی میشوند تاثیر حیوان خانگی بر پیشرفت کودکانی که دارای بیماری هایی نظیر اوتیسم، بیش فعالی و کمبود توجه و غیره را بررسی می کند.

دکتر لایلا اسپوزیتو که بخش مطالعات بر روی ارتباط انسان حیوان  شرکتNIH را جلو می برد بیان میکند که "هیچ کس پاسخی برای اینکه حیوان خانگی چکونه به بهبود زندگی افرادی با شرایط خاص کمک میکند ندارد."اگر هدفتان افزایش فعالیت فیزیکیتان است با داشتن یک سگ شما روزانه ساعات مشخصی را قدم می زنید که به بهبود کارایی قلب و افزایش فعالیت فیزیکی شما کمک می کند، اگر هدفتان کاهش استرس است با گاهی با مشاهده شنا کردن یک ماهی حس آرامش به شما دست می دهد.

حیوانات به عنوان منبعی از آرامش و حمایت هستند به صورتی که از سگ ها در بیمارستان ها و خانه سالمندان برای کاهش استرس بیماران استفاده می شود

دکتر جیمز گریفین کارشناس رشد کودکان در NIH بیان می کند که ما در تلاش هستیم تا تاثیر این ارتباط عاطفی میان انسان و حیوان بر سلامت انسان را درک کنیم . همچنین دکتر آن برگر بیان می کند وقتی شخصی از چیزی ناراحت است سگ ها می دانند که چگونه گوشه ای بشینند و دوست داشتنی باشند . سگ ها تمام توجهشان را بر روی شخصی که دوستش دارند معطوف می کنند. دکتر برگر بر روی کسانی که سرطان و بیماری های مرگ آفرین دارند کار می کند و به آنها أهن آگاهی یاد می دهد که در کاهش استرس و کنترل درد موثر است. مبانی ذهن آگاهی شامل توجه، قصد، شفقت و آگاهی است که همه این ها را حیوانات با هم دارند ولی انسان ها باید آن را یاد بگیرند در حالی که حیوانت این ها را به صورت ذاتی انجام می دهند.

محققین در حال مطالعه هستند تا ببینند آیا آوردن حیوانات به عنوان یک گزینه کمک به درمان به بیمارستان ها ایمن است و فعلا در حال بررسی سطح میکروب ها پس ارتباط کودکان سرطانی قبل و پس از تماس با حیوانات هستند. همچنین در حال مطالعه تاثیر حیوانات بر یادگیری کودکان مبتلا به بیش فعالی هستند تا نحوه تاثیر مثبت آن را درک کنند. آن ها برای اینکار کودکان را به 2 گروه تقسیم کردند و گروه اول برای سگ ها کتاب می خواندند و گروه دوم برای عروسکی شبیه به سگ. بچه‌هایی که برای حیوانات واقعی کتاب می‌خواندند، مهارت‌های اجتماعی بهتر و اشتراک‌گذاری، همکاری و داوطلبی بیشتری نشان دادندآنها همچنین مشکلات رفتاری کمتری داشتند.

مطالعه دیگری نشان داد که کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم هنگام بازی با خوکچه هندی در کلاس آرام‌تر هستندهنگامی که کودکان 10 دقیقه را تحت نظارت با خوکچه هندی بازی کردند و وقت گذراندند، سطح اضطراب آنها کاهش یافتکودکان همچنین تعاملات اجتماعی بهتری داشتند و بیشتر با همسالان خود در ارتباط  بودندمحققان پیشنهاد می‌کنند که حیوانات پذیرفتن بی‌قید و شرطی را ارائه می کنند، و که آن را به آرامشی برای کودکان تبدیل می کند.

حیوانات می توانند پلی برای ایجاد ارتباط اجتماعی باشند. دانشمندان در حال تحقیق برای یافتن چگونگی این موضوع هستند.

حیوانات ممکن است به روش های غیرمنتظره دیگری به شما کمک کنندیک مطالعه اخیر نشان داد که مراقبت از ماهی به نوجوانان مبتلا به دیابت کمک می کند تا بیماری خود را بهتر مدیریت کنندمحققان گروهی از نوجوانان مبتلا به دیابت نوع 1 را که دو بار در روز با تغذیه و بررسی سطح آب از یک ماهی خانگی مراقبت می کردند را مورد بررسی قرار دادندروال مراقبت همچنین شامل تعویض آب مخزن در هر هفته بود. محققان بررسی کردند که این نوجوانان چقدر قند خون خود را به طور مداوم بررسی می کننددر مقایسه با نوجوانانی که ماهی برای نگهداری از آنها داده نمی شد، نوجوانان ماهی دار در مورد بررسی سطح گلوکز خون خود که برای حفظ سلامت آنها ضروری است، نظم بیشتری داشتند.

البته با تمام این خوبی ها داشتن حیوان خانگی برای همه می تواند خوب نباشد و حتما باید از لحاظ حساسیت داشتن به حیوان خاصی مورد بررسی قرار بگیرید تا تاثیر منفی داشتن حیوان خانگی برای شما بیشتر از تاثیر مثبت آن نباشد.


Insert Comment


simple search

Please Login into Site

Home


Comments List


Loading...