Smart Baj Animals health alongside humans
Search

گربه ی شما بیش از اندازه خود را تمیز میکند؟

hamid razm by hamid razm

گربه ی شما بیش از اندازه خود را تمیز میکند؟

گربه ی شما بیش از اندازه خود را تمیز میکند؟

 

اگر گربه ی شما خود را بیش از اندازه تمیز میکند و به دنبال دلایل ان هستید.ما رد این مقاله به دلیل این نوع ررفتار می پردازیم و سپس راه های مقابله با ان را عنوان می کنیم.

 

آراستگی و نظافت بیش از حد به هر رفتاری اطلاق می شود که برای نگهداری موهای بدن و پخش بو در گربه ها فراتر از نظافت معمولی باشداگر گربه شما بیش از حد نظافت می کند، متوجه تکه هایی از موهای شکسته یا کم پشت، ریزش کامل مو در نواحی و گاهی آسیب به پوست زیرین خواهید شددر موارد شدید، گربه ممکن است خود را بجود یا گاز بگیرد، معمولاً پاها یا دم خود را، که باعث تروما می شود که ممکن است در مورد دم، به قطع جزئی نیاز داشته باشدگربه آسیب دیده ممکن است مناطقی از مو یا پوست را لیس بزند، بجود، یا گاز بگیرد و این رفتار ممکن است به سختی قطع شود.

آیا نظافت بیش از حد به استرس مرتبط است؟

اکثر موارد نظافت بیش از حد در گربه ها در ابتدا به دلیل مشکلات پوستی یا درد ایجاد می شودبا این حال، معمولاً پیشبینی می شود که بیشتر موارد دارای یک جزء استرس نیز هستند.

گربه ها اغلب از رفتارهایی مانند نظافت استفاده می کنند تا در موقعیت های استرس زا یا مضطرب احساس بهتری داشته باشنداگر رفتار آراستگی خارج از عرف و به قدری مکرر انجام شود که فعالیت عادی را مختل کند، ممکن است اجباری و عادت شودبرخی از نژادهای شرقی، به طور تجربی، بیشتر احتمال دارد که مشکلات نظافتی صرفاً مربوط به استرس را ایجاد کنند، که اغلب خز را می‌کنند، اما شواهد قطعی وجود ندارد که نشان دهد این امر چقدر رایج است یا چرا باید چنین باشد.

داشتن یک حیوان مناسب خانگی می تواند به شما این اجازه را دهد که از داشتن حیوان خانگی لذت و استفاده کامل را ببرید.اسمارت بج با استفاده از علوم روز دنیا واطلاعات علمی و تجربی تیم دامپزشکی خود در نظر دارد شما را در انتخاب حیوان مناسب خانگی یاری رساند.کافی است اینجا را کلیک کنید.

رایج ترین مناطقی که یک گربه بیش از حد از آنها مراقبت می کند کجاست؟

نظافت بیش از حد ممکن است در هر قسمتی از بدن که گربه با زبان خود به آن برسد رخ دهدشایع ترین ان ها شکم، داخل پاهای عقب، پاها، جلو و عقب و در سراسر پهلو استلکه ها اغلب می توانند در هر دو طرف بدن متقارن ظاهر شوند.

نظافت بیش از حد باید از آلوپسی واقعی (به عنوان عدم وجود جزئی یا کامل مو در مناطقی از بدن که به طور معمول رشد می کند) تشخیص داده شودتفاوت در این است که وقتی موها با نظافت عمدی برداشته می‌شوند، ساقه‌های موی شکسته باقیمانده سیخ و تیز می‌شوند، در حالی که در آلوپسی، موهای باقی‌مانده در آن ناحیه نرم و نرمال به نظر می‌رسند.

آیا آراستگی بیش از حد می تواند نشانه بیماری باشد؟

تعدادی از بیماری ها وجود دارد که ممکن است منجر به نظافت بیش از حد شود، اغلب در پاسخ به خارش یا درد شدیداحتمالاً شایع ترین علت حساسیت به بزاق کک استگربه‌ها همچنین می‌توانند واکنش‌های پوستی به چیزی در رژیم غذایی خود یا تعدادی دیگر از مواد موجود در محیط نشان دهند

بیماری دستگاه ادراری تحتانی گربه نیز یک مشکل رایج در گربه ها است و می تواند باعث درد و ناراحتی در مثانه و سایر قسمت های دستگاه ادراری شودگربه‌ها ممکن است در پاسخ به این درد، در ناحیه‌ای که درد در آن وجود دارد، بیش از حد خود را اصلاح کنند - یک از نشانه های رایج گربه‌ای با لکه‌های طاس (یا موهای کم‌پشت) در قسمت پایینی شکم، داخل ران‌ها و اطراف آن و اندام تناسلی است.

سندرم هیپراستزی گربه ممکن است یکی دیگر از علت های احتمالی باشداین یک وضعیت ناشناخته است که در رفتارهای عجیب و غریب مختلف ظاهر می شود که شامل انقباضات پوستی و حملات ناگهانی در صورت نظافت شدید و خودزنی، اغلب در پاهای عقب و دم است.

دلایل احتمالی زیادی وجود دارد و دامپزشک گربه شما را معاینه می کند و هر آزمایشی را که ممکن است لازم باشد انجام می دهد.

اگر گربه من بیش از حد نظافت می کند چه باید بکنم؟

مانند هر مشکل رفتاری یا نشانه ای از بیماری، باید در اسرع وقت با دامپزشک خود مشورت کنیدگربه شما پس از آن برای هر بیماری پزشکی که پیدا شود تحت درمان قرار می گیرد، اما اگر این موضوع به وضعیت گربه شما مربوط باشد، ممکن است به یک رفتارشناس ارجاع دهید که هر گونه استرسی را که ممکن است باعث ایجاد یا تشدید مشکل شده باشد را شناسایی کرده و به آن رسیدگی کند.

اسمارت بج به شما کمک می کند که بتوانید مناسب ترین حیوان خانگی نسبت به شرایط زندگی خود را بیابید.کافی است اینجا را کلیک کنید.


Insert Comment


simple search

Please Login into Site

Home


Comments List


Loading...