اسمارت بج سلامت حیوانات با انسان ها
Search

غذاهایی که سگ ها نباید بخورند

Mostafa Ostovari توسط Mostafa Ostovari

غذاهایی که سگ ها نباید بخورند

در این مقاله سعی شده هفت مورد از غذاهایی که ما انسان ها میخوریم ولی سگ ها نمی توانند را معرفی کنیم.

توجه داشته باشید که شاید غذاهای مضر برای سگ شما با توجه به شرایط خود حیوان بیشتر از این هفت مورد بیشتر باشد. این هفت مورد به دلیل در دسترس بودن حیوان بسیار اهمیت دارد.

دلیل اصلی مضر بودن این هفت مورد غذایی که سگ ها نباید استفاده کنند ناشی از تفاوت در متابولیسم بدن است.

اسمارت بج به شما در انتخاب حیوان مناسب خانگی کمک می کند.برای یافتن حیوان مناسب خانگی کافی است بر روی اینجا کلیک کنید.

 

 

 

1: آووکادو

آووکادو حاوی سمی به نام پرسین است که برای مصرف انسان کاملا بی خطر است اما می تواند برای سگ ها بسیار سمی باشد. این در میوه ها، هسته ها، برگ ها و پوست آووکادو یافت می شود، بنابراین باید از دادن هر بخشی از گیاه به سگ خود اجتناب کنید.

اگر سگ این ها را بخورد، ممکن است مایع در ریه ها و قفسه سینه سگ جمع شوداین می تواند تنفس را برای آنها دشوار کند که می تواند منجر به کمبود اکسیژن و حتی مرگ شود. مایعات همچنین می توانند در قلب، لوزالمعده و شکم تجمع کنند و این می تواند منجر به سایر عوارض کشنده شود. علاوه بر این، سگ می تواند به طور تصادفی یک هسته آووکادو را ببلعد که می تواند باعث خفگی یا انسداد در دستگاه گوارش شود.

2: زایلیتول

زایلیتول یک الکل قند است که اغلب برای شیرین کردن آب نبات، آدامس، خمیر دندان و محصولات پخته شده استفاده می شود. در حالی که برای مصرف انسان بی خطر است، می تواند برای سگ ها کشنده باشد.

خوردن غذاهای حاوی زایلیتول می تواند منجر به کاهش ناگهانی و قابل توجه قند خون سگ شود.، علائم اولیه - از جمله استفراغ، ضعف، افسردگی، مشکل در حرکت، کما و تشنج که اغلب در عرض 30 دقیقه پس از مصرف ظاهر می شوند. در نهایت، زایلیتول می تواند منجر به آسیب کبد و مرگ شود.

3: قهوه، چای و سایر کافئین ها

کافئین به طور طبیعی در قهوه، چای، کاکائو و گوارانا(از خانواده افرا و در برزیل و امتداد آمازون رشد می کند)، یافت می شود. همچنین اغلب به نوشابه ها و داروها اضافه می شود. کافئین می تواند ضربان قلب را تسریع کند و سیستم عصبی را در سگ ها تحریک کند. در عرض 2 تا 4 ساعت پس از مصرف کافئین، سگ ها ممکن است بیقراری، تشنگی بیش از حد، عدم کنترل مثانه، استفراغ و اسهال را تجربه کنند. اگر سگ ها بیش از حد کافیین بخورند ، می توانند ریتم غیرطبیعی قلب یا نارسایی ریه را تجربه کنند که در نهایت منجر به مرگ می شود. سیستم سگ خیلی سریع کافئین را جذب می کند، که منجر به اثرات خفیف 20 میلی گرم در کیلوگرم از وزن سگ و تشنج با 60 میلی گرم در کیلوگرم و بیشتر می شود. برای مرجع، یک فنجان معمولی قهوه دم کرده حاوی تقریباً 95 میلی گرم کافئین می باشد. چندین مورد مرگ در سگ ها به دلیل مصرف بیش از حد کافئین گزارش شده است.

4: انگور و کشمش

انگور و کشمش می توانند برای سگ ها بسیار سمی باشند. آنها می توانند باعث نارسایی سریع کلیه شوند که در نهایت می تواند کشنده باشد. ترکیبات سمی موجود در انگور هنوز ناشناخته است، اما حتی مقادیر کم آن می تواند سگ شما را بیمار کند. سطوح سمی از سگی به سگ دیگر متفاوت است، اما یک مطالعه با بررسی 169 گزارش نشان داد که برخی از سگ ها پس از خوردن فقط یک مشت کشمش مرده اند. بنابراین، مصرف هر مقدار باید بسیار جدی گرفته شود. توجه به این نکته ضروری است که مسمومیت می تواند در نتیجه خوردن انگور و کشمش به صورت خام یا خوردن آنها به عنوان مواد تشکیل دهنده در محصولات پخته شده مانند کلوچه ها، کیک ها و اسنک بارها اتفاق بیفتدمراقب علائمی مانند استفراغ، اسهال، خستگی و افسردگی باشید. این علائم ممکن است با علائم نارسایی کلیه، مانند تشنگی بیش از حد و تولید بسیار کم ادرار همراه باشد.

 

اسمارت بج  با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بهره از اطلاعات علمی و تجربی تیم دامپزشکی خود به شما در انتخاب حیوان خانگی مناسب با شرایط زندگی شما کمک می کند.برای پیدا کردن حیوان مناسب خانگی خود کافی است بر روی اینجا کلیک کنید.

5: خمیر الکل و مخمر

الکل در محصولات مختلفی از جمله نوشیدنی های الکلی، عطرها، دهان شویه ها، رنگ ها، لاک ها و محصولات پاک کننده مختلف یافت می شود. در حالی که مصرف گاه به گاه الکل برای انسان بی خطر است، سگ ها نمی توانند آن را حتی در مقادیر کم تحمل کنند. علائم معمولا در عرض یک ساعت پس از مصرف ایجاد می شود و شامل خستگی، افسردگی، عدم هماهنگی عضلات، دمای پایین بدن، تنفس ضعیف، استفراغ و اسهال است. اگر سگ بیش از حد الکل مصرف کند، می تواند منجر به نارسایی ریه، تشنج، کما و حتی مرگ شود.  مسمومیت با الکل در سگ ها معمولاً پس از مصرف تصادفی نوشیدنی های الکلی اتفاق می افتد. با این حال، در یک مورد، سگی پس از خوردن تعداد زیادی سیب گندیده بر اثر مسمومیت با الکل جان خود را از دست داد.  همچنین اگر سگی خمیر خام حاوی مخمر بخورد، نگران کننده استهنگامی که سلول های مخمر تخمیر می شوند، در واقع الکل تولید می کنند که باعث افزایش سطح الکل خون سگ می شود و در نهایت می تواند باعث مسمومیت با الکل و مرگ شود.  علاوه بر این، خمیر در معده سگ منبسط می شود و می تواند باعث نفخ شدید شوداین امر به اندام های اطراف فشار وارد می کند و می تواند نفس کشیدن را برای سگ بسیار دشوار کند. مهم است که هرگز خمیر مخمر خام یا الکل را به سگ خود ندهیدنوشیدنی های الکلی را نباید بدون مراقبت رها کرد و خمیر خام را باید به خوبی دور از دسترس نگه داشت.

6: شکلات

شکلات حاوی مواد شیمیایی محرک تئوبرومین و کافئین است که متابولیسم هر دو برای سگ ها بسیار دشوار است. اگر سگ شکلات بخورد، می تواند باعث درد معده، استفراغ، اسهال و کم آبی بدن شود. این علائم همچنین می تواند به مشکلات جدی تری مانند حملات قلبی، خونریزی داخلی، لرزش عضلات، تشنج و مرگ تبدیل شود. شدت عوارض جانبی بستگی به این دارد که سگ چقدر جثه دارد و سگ چقدر و چه نوع شکلاتی مصرف کرده است. هر چه شکلات تیره تر و کمتر شیرین باشد، برای سگ شما سمی تر خواهد بودشکلات نانوایی شیرین نشده و پودر کاکائو از خطرناک ترین گونه ها هستند. با توجه به مرکز کنترل سموم حیوانی ASPCA، سگ‌ها ممکن است پس از مصرف 40 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، علائم را نشان دهند. به عبارت دیگر، 720 میلی گرم شکلات برای ایجاد علائم سمی در یک سگ 20 کیلوگرمی کافی است. معمولاً سگ‌ها در تعطیلاتی مانند روز ولنتاین، عید پاک، هالووین و کریسمس مسمومیت با شکلات را تجربه می‌کنند - احتمالاً به این دلیل که در این مواقع افراد اغلب شکلات در دست دارند. صرف نظر از مناسبت، مهم است که همیشه شکلات را دور از دسترس نگه دارید.

7: نمک

خوردن نمک بیش از حد می تواند منجر به شرایطی شود که به عنوان مسمومیت با نمک یا کمبود آب در سگ ها شناخته می شود. این می تواند باعث اختلالات عصبی، ادم مغزی، استفراغ، اسهال، افسردگی، لرزش، تب و تشنج شودحتی ممکن است در موارد شدید کشنده باشد.  با توجه به کالج آمریکایی داروسازان دامپزشکی، دوز 2-3 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن می تواند برای سگ ها سمی باشد و 4 گرم در هر کیلوگرم می تواند کشنده باشد. به همین دلیل، ایده خوبی نیست که به سگ خود غذاهای نمکی مانند چوب شور، ذرت بو داده یا چیپس بدهید. همچنین مهم است که مطمئن شوید سگ شما همیشه به آب آشامیدنی تازه دسترسی دارد.

اگر سگ شما غذای مضری بخورد چه باید کرد؟

بهترین راه برای اطمینان از اینکه سگ شما چیزی مضر نمی خورد این است که این غذاها را دور از دسترس نگه دارید. به خاطر داشته باشید که محصولات مختلف حاوی غلظت های متفاوتی از این مواد سمی هستند بنابراین دوز سمی این محصولات هم متفاوت است اگر می دانید سگ شما چیزی سمی خورده است، فوراً با دامپزشک خود مشورت کنید حتی اگر مقداری که آنها خورده اند کمتر از دوز سمی ذکر شده در بالا به نظر می رسد، بهتر است برای دریافت توصیه های حرفه ای برای مراقبت از حیوان خانگی خود تماس بگیرید. درمان بسته به علائم سگ شما و نوع غذایی که در معرض آن قرار گرفته متفاوت خواهد بود. شما هرگز نباید سگ را درمان یا دارو کنید، مگر اینکه یک دامپزشک مجاز به شما توصیه کند که این کار را انجام دهید.

 اسمارت بج  با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بهره از اطلاعات علمی و تجربی تیم دامپزشکی خود به شما در انتخاب حیوان خانگی مناسب با شرایط زندگی شما کمک می کند.برای پیدا کردن حیوان مناسب خانگی خود کافی است بر روی اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 


ثبت نظر


simple search

برای دسترسی به این بخش باید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

صفحه اصلی


لیست نظرات


درحال دریافت اطلاعات...